mandag 13. april 2015

Årets stylist for Interiør & boligmessen er intet ringere enn Per Olav Sølvberg!
Les intervju med han nederst!
 
 
 
Per Olav Sølvberg bor og jobber i Bergen. 2 dager i uken jobber han som spesialpedagog og resten av uken som freelance interiør og produkt stylist. Sammen med konemor og 4 kule barn bor han i et koselig trehus fra 1800 tallet. 
 
Hvordan er det å jobbe som stylist?
Å jobbe som stylist er utrolig gøy og spennende. Jeg får jobbe med estetikk og formspråk.
Det er et håndverk som man blir bedre og bedre på etter hvert som man får erfaring.  
 
Hva er din ledetråd i ditt arbeide som stylist?
Jeg liker et personlig uttrykk og forteller alltid en historie. Prøver å tenke på miljøet også. Kjøper like godt noe brukt som noe nytt.
 
Du vant konkurransen om Årets Speedstylist på messen vår i 2012. Hvordan var det?
Det var kjempegøy og har betydd mye for meg. Det ble et ekte KICK OFF.
 
Har du noen forbilder i designverdenen?
Ja, akkurat nå er jeg veldig inspirert av USA, og særlig Portlandområdet. Jeg synes også Stephanie Somebody er veldig kul.
 
Hva er fremtidens drømmer og ønsker?
Jeg drømmer om å få mitt eget studio og jobbe mer med internasjonale merkenavn.
 
Favorittrom?
Badet. Jeg ligger gjerne i badekaret flere ganger om dagen.
 
Favorittdings?
Kameraet mitt.
 
Favorittdesign?
Jeg liker så mye fint
 
Favoritt mat/drikke?
En god planke og champagne.
 
Vi gleder oss til å bli inspirert av deg.
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer: